Thursday, June 3, 2010

វិធីសាស្ត្រថ្មីនៃការស្វែងរកព័ត៌មាន - Google Squared

Google Squared ជា​ធម្មតា​ធ្វើ​ការងារ​ដូច​នឹង Google Search ដែរ មាន​ន័យ​ថា​អ្នក​គ្រាន់តែ​បញ្ចូល​ពាក្យ ឬ​ឃ្លា ដែល​អ្នក​ចង់​រក​បន្ទាប់​មក​វា​នឹង​បង្ហាញ​មកវិញ​នូវ​លទ្ធផល​ស្វែងរក​ជា​ច្រើន ។ តើ​អ្វី​ដែល​ជា​ការ​ខុស​គ្នា​រវាង Google Squared និង Google Search? ភាព​ខុស​គ្នា​នោះ​គឺ​របៀប​នៃ​ការ​បង្ហាញ​ទិន្នន័យ​ដែល​Google​រក​ឃើញ និង​របៀប​ថា​តើ​អ្នក​អាច​ធ្វើ​អ្វី​បាន​ជាមួយ​ទិន្នន័យ​ដែល​ស្វែងរក​ឃើញ​ទាំងនោះ ។ Google Squared បង្ហាញ​លទ្ធផល​ក្នុង​ទម្រង់​ជា​លក្ខណៈ​តារាង ។ លទ្ធផល​ដែល​រក​ឃើញ​នឹង​ត្រូវ​រៀបចំ​ជា​លក្ខណៈ​ជួរ​ឈរ​ជាមួយ​នឹង​បំណែក​ព័ត៌មាន​ជា​ច្រើន (Google ហៅ​វា​ថា​ធាតុ - attributes)។ លទ្ធផល​ទាំងអស់​នៅ​ក្នុង​ជួរ​ឈរ​នីមួយៗ​បាន​មក​ពី​ទីកន្លែង​ផ្សេងៗ​គ្នា​នៅ​លើ Web ។ អ្នក​អាច​ស្វែងរក​ប្រភព​នៃ​ព័ត៌មាន​សម្រាប់​លទ្ធផល​នីមួយៗ​និង​ធាតុ​ផ្សេងៗ​ទៀត​របស់​វា​ដោយ​ការ​ចុច​លើ​តំណ (Link) ដែល​នៅ​ក្នុង Google Squared ។ នេះ​ជា​ការ​ប្រសើរ​ដែល​យើង​អាច​ត្រួត​ពិនិត្យ​ដឹង​ថា​តើ​ព័ត៌មាន​ទាំងនោះ​វា​មក​ពី​ណា ។ គុណសម្បត្តិ ៖ អ្នក​អាច​ធ្វើការ​កំណត់​ថា​តើ​ធាតុ (attributes) ណា​ខ្លះ​ដែល​ចង់​បង្ហាញ ។ វា​ផ្ដល់​នូវ​ការ​ណែនាំ​សម្រាប់​ធាតុ​ផ្សេងៗ ឬ​អ្នក​ក៏​អាច​បញ្ចូល​ធាតុ​ទាំងនោះ​ដោយ​ខ្លួន​ឯង​ក៏​បាន ។ ប្រសិនបើ​អ្នក​មិន​ចូលចិត្ត​ឬ​មិន​ត្រូវការ​ធាតុ​ណាមួយ​ដែល​មាន​ក្នុង​លទ្ធផល​នៃ​ការ​ស្វែងរក អ្នក​អាច​ចុច​ប៊ូតុង X ដើម្បី​បិទ​វា​ចោល ។ លទ្ធផល​នៃ​ការ​ស្វែងរក​គឺ​ធ្វើ​ឡើង​តាម​តម្រូវការ​របស់​អ្នក ។

Google Squared បាន​ធ្វើការ​ផ្លាស់ប្ដូរ​នូវ​វិធីសាស្ត្រ​សម្រាប់​អ្នក​គ្រប់គ្នា​ស្វែងរក​ព័ត៌មាន​នៅ​លើ​អ៊ីនធឺណិត និង​សមត្ថភាព​ធ្វើ​ឡើង​តាម​តម្រូវការ​អ្នក​ស្វែងរក។





គុណវិបត្តិ ៖ ផលិតផល​របស់ Google មួយ​នេះ​មាន​លក្ខណៈ​ក្មេងខ្ចី​នូវ​ឡើយ ដូច្នេះ​វា​អាច​មាន​កំហុស​ខ្លះ​សម្រាប់​លទ្ធផល​នៃ​ការ​ស្វែងរក ។ វា​នឹង​ប្រសើរ​ឡើង​នៅ​ពេល​អនាគត​ខាងមុខ ។
ការ​វាយ​តម្លៃ​ជា​ទូទៅ ៖ Google Squared បាន​ធ្វើការ​ផ្លាស់ប្ដូរ​នូវ​វិធីសាស្ត្រ​សម្រាប់​អ្នក​គ្រប់គ្នា​ស្វែងរក​ព័ត៌មាន​នៅ​លើ​អ៊ីនធឺណិត និង​សមត្ថភាព​ធ្វើ​ឡើង​តាម​តម្រូវការ​អ្នក​ស្វែងរក។

(ដកស្រង់ចេញពីគេហទំព័រ ទស្សនាវដ្តីវិទ្យាសាស្ត្រកុំព្យូទ័រ)

No comments:

Post a Comment